Text
1. On September 6, 2016, the Defendant granted a license for maritime passenger transport services on the port-C-lane to the Intervenor joining the Defendant.
Reasons
1. Details of the disposition;
가. 당사자의 지위 및 선행 판결 1) 피고는 해운법 제53조 제1항, 해운법 시행령 제27조 제1항 제1호에 따라 포항↔C 항로에 대한 해상여객운송사업면허를 담당하는 행정청이다. 2) 원고는 2013. 9. 3. 피고로부터 포항↔C(D) 항로에 대하여 해운법 제5조 제1항 제2호 및 제5호에 따른 시설을 갖출 것 등을 조건으로 해상여객운송사업 조건부 면허를 발급받았는데, 당시 포항↔C(E) 항로에서는 F 주식회사가 2013. 4.경 주식회사 G으로부터 위 항로에 대한 해상여객운송사업 면허를 인수하여 H를 운항하고 있었고, 주식회사 I이 2013. 5. 10. 위 항로에 대하여 해상여객운송사업 면허를 발급받아 J를 운항하고 있었다.
3) On November 29, 2013, Co., Ltd. I brought an action against the Defendant seeking the revocation of the above conditional licensing against the Plaintiff (Tgu District Court 2013Guhap3186), and K Co., Ltd. (hereinafter “K”).
(4) On February 14, 2014, the court of first instance dismissed the claim of K on November 14, 2014, while taking over the above license from K and participating in the lawsuit. However, the court of first instance revoked the judgment of the first instance on December 11, 2015, and revoked the above conditional license granted by the Defendant against the Plaintiff on September 3, 2013 (Seoul High Court 2014Nu6921), and the appeal against this was dismissed on April 12, 2016, and the judgment became final and conclusive on April 14, 2016.
(hereinafter “Prior Judgment”). B.
피고의 사업자 선정 공모 및 결과 공고 1) 이 사건 선행판결로 포항↔C 항로(이하 ‘이 사건 항로’라 한다
On April 18, 2016, upon revocation of the Plaintiff’s conditional license, K filed an application with the Defendant for authorization to alter the coastal passenger transport service plan in order to extend one vessel to two vessels on the instant sea route, and the Plaintiff filed a new application for the instant sea route on April 20, 2016.