logobeta
본 영문본은 리걸엔진의 AI 번역 엔진으로 번역되었습니다. 수정이 필요한 부분이 있는 경우 피드백 부탁드립니다.
텍스트 조절
arrow
arrow
(영문) 대법원 2014.06.26 2013도15790
게임산업진흥에관한법률위반방조
Text

The judgment below

The part against the defendant is reversed, and this part of the case is to the Busan District Court Panel Division.

Reasons

The grounds of appeal are examined.

The subject of classification prescribed by the Game Industry Promotion Act (hereinafter referred to as the "Game Industry Promotion Act") is the contents of the game product or the program license itself, i.e., the contents of the game product or the description of the contents of the game product attached thereto.

Therefore, Article 32(1)2 of the Game Industry Act provides game products with contents different from those of the rating classification application for the purpose of using the same. Of course, an act of adding the essential functions not stated in the above application form or explanation as well as an act of changing the contents of the application form or explanation attached thereto as well as an act of changing the contents of the application form or explanation attached thereto is included (see, e.g., Supreme Court Decision 2007Do7467, Nov. 29, 2007). However, it cannot be deemed that the act of assisting game users in the use of the game products and providing a separate long-term device that

(대법원 2014. 5. 29. 선고 2014도12 판결 참조). 원심이 적법하게 채택하여 조사한 증거 등에 의하면, ① 이 사건 게임물에 관하여 ‘조이스틱을 조작하면서 발사 버튼을 눌러 물방울을 발사하여 미션물고기나 미션아이템을 맞추어 점수를 획득하고 게임결과에 따라 경품이 배출되는 아케이드 게임물’로 등급분류가 되었고, 이 사건 게임물은 그 이용자가 점수의 획득을 위하여 지속적으로 조이스틱과 버튼을 조작하는 것이 필요하고, 이러한 조작이 없으면 자동으로 진행되지 아니하고, ② 피고인은 손님들에게 이 사건 게임물을 제공하면서 조이스틱이나 버튼을 조작하지 않더라도 게임이 자동으로 진행되도록 하는 장치인 이른바 ‘똑딱이’를 이 사건 게임물에 설치하여 사용할 수 있도록 제공하였는데, 위 ‘똑딱이’는 보통 이 사건 게임물과는 별개의 외장기기로서 위 게임물 기기의...

arrow