logobeta
본 영문본은 리걸엔진의 AI 번역 엔진으로 번역되었습니다. 수정이 필요한 부분이 있는 경우 피드백 부탁드립니다.
텍스트 조절
arrow
arrow
(영문) 대법원 2014.06.12 2013도5410
게임산업진흥에관한법률위반
Text

The judgment of the court below is reversed, and the case is remanded to Suwon District Court Panel Division.

Reasons

The grounds of appeal are examined.

The subject of classification prescribed by the Game Industry Promotion Act (hereinafter referred to as the "Game Industry Promotion Act") is the contents of game products or the program license itself, i.e., the contents of the game products or the description of the contents of the game products attached thereto.

Therefore, “providing game products with any content different from the rating obtained” under Article 32(1)2 of the Game Industry Act includes not only the act of changing the content of the application for rating and the explanation attached thereto, but also the act of adding important functions not stated in the above application or explanation (see, e.g., Supreme Court Decision 2007Do7467, Nov. 29, 2007). However, the act of assisting the use of game products by users of game products, but also providing a separate long-term device that does not cause any change in the contents of the game.

원심이 적법하게 채택하여 조사한 증거들에 의하면, ① 이 사건 게임물의 등급분류신청서에 첨부된 게임물내용설명서는 이 사건 게임물에 관하여 ‘조이스틱(조종레버)을 이용하여 화면상의 조준점을 적절히 이동시키며 물방울 발사 버튼을 눌러 화면 좌우로 출현하는 물고기들을 잡아 점수를 획득하고 게임결과에 따라 경품이 배출되는 아케이드 슈팅 게임물로서, 게임물 이용자의 지속적인 조이스틱 조작이 필요하고 버튼을 누르지 않으면 자동으로 게임이 진행되지 아니한다’고 설명하고 있고, ② 피고인은 손님들에게 이 사건 게임물을 제공하면서 버튼자동누름장치인 이른바 ‘똑딱이’를 이 사건 게임물에 설치하여 사용할 수 있도록 제공하였는데, 위 ‘똑딱이’는 이 사건 게임물과는 별개의 외장기기로서 위 게임물 기기의 버튼 위에 올려놓고 자체 전원스위치를 켜면 게임물...

arrow