logobeta
본 영문본은 리걸엔진의 AI 번역 엔진으로 번역되었습니다. 수정이 필요한 부분이 있는 경우 피드백 부탁드립니다.
텍스트 조절
arrow
arrow
(영문) 창원지방법원 통영지원 2014.05.14 2014고단243
게임산업진흥에관한법률위반
Text

Defendant

A Imprisonment of 8 months, Defendant B’s imprisonment of 6 months, Defendant C’s imprisonment of 6 months, Defendant D’s fine of 2,00.

Reasons

Punishment of the crime

1. Defendant A is a person who conducts juvenile game providing business with the trade name “H gameland” in Tong Young-si. A.

No one who provides altered game products shall provide game products for the distribution or use, the contents of which are different from those classified by the Game Rating Board, or exhibit or store such for such purpose.

그럼에도 불구하고, 피고인은 2013. 12. 28.경부터 2014. 3. 25. 20:30경까지 위 H게임랜드에서, 게임물등급위원회로부터 ‘전체이용가’ 등급을 받은 ‘칸-히어로’(등급분류 내용 : 화면 우에서 좌로 이동하는 타겟을 포획하여 점수를 획득하는 1인칭 슈팅게임 / 사용자의 적극적인 참여를 필요로 하는 순수 능력 게임이며, 단순 조작 또는 외부 장치를 이용으로 고득점 획득불가 / 예시, 연타, network, 난이도 설정기능 없음 등) 게임물과는 달리 조이스틱의 조작 없이 발사 버튼에 임의로 설치한 게임진행기(속칭 ‘똑딱이’)만으로 게임이 진행될 수 있도록 변조된 칸-히어로 게임기 37대를 설치하여 불특정 다수의 손님들의 이용에 제공하였다.

As a result, the Defendant provided game products with contents different from those rated by the Game Rating Board for use.

(b) No person shall engage in the business of exchanging or arranging such exchange or repurchase tangible or intangible results obtained through the use of game products;

Nevertheless, while operating a game room like Paragraph (a), the Defendant converted 10,000 won, one item card obtained by customers through a virtual game machine, and deducted 10% of them as commission, and exchanged 9,000 won in cash to customers.

As a result, the defendant exchanged tangible and intangible results obtained through the use of game products.

2...

arrow