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(영문) 인천지방법원 2013.09.26 2012구합2980
손실보상금
Text

1. All of the plaintiffs' claims are dismissed.

2. The costs of lawsuit are assessed against the plaintiffs.

Reasons

1. Basic facts

(a) Business name and public notice - Business name: Incheon Urban Railroad Construction Project (E) - Project operator: Defendant - Public notice issued by the Ministry of Land, Transport and Maritime Affairs on April 12, 201, and the Ministry of Land, Transport and Maritime Affairs on June 20, 201;

B. The Central Land Tribunal’s ruling of expropriation on February 17, 2012 (hereinafter “instant adjudication”) - Land subject to use: The same shall be as indicated in the column for the “ underground segment of the land subject to use” in the attached Table 1 (hereinafter “each underground segment of the instant land”).

- Compensation: The term “compensation” in the same table is as indicated.

- Date of commencement: An appraisal corporation on March 19, 2012 - An appraisal corporation: An appraisal corporation in Samun and a third appraisal corporation;

C. The Central Land Tribunal’s ruling on May 25, 2012 - All appeals against the Plaintiffs’ adjudication on expropriation - An appraisal corporation: a dialogue appraisal corporation, a national appraisal corporation (based on recognition), a national appraisal corporation (based on recognition), a fact that there is no dispute, A’s 2, 3, and 7 evidence, and B’s evidence 2 (including each number), and the purport of the entire pleadings.

2. The parties' assertion

가. 원고들의 주장 이 사건 재결의 기초가 된 감정평가(이하 ‘이 사건 재결 감정평가’라 한다)는 인천도시철도(이하 ‘이 사건 지하시설물’이라 한다) 건설사업에 사용되는 이 사건 각 토지 지하부분에 대한 보상액을 산정함에 있어 토피심도에 21.963m를, 편입면적에 이 사건 지하시설물의 폭에 최소여유폭(양측 0.5m)을 합한 폭을 각 적용하였으나, 이 사건 지하시설물 주변에는 시설물 보호를 위한 록볼트[rock bolt, 터널 굴착 후 시급히 암반을 천공하여 그 속에 볼트를 삽입하고 너트를 죈 다음, 접착 등에 의해 터널의 지보(支保)로 사용하는 경우의 볼트] 시공이 예정되어 있으므로 그 시공 부분인 보호층 6m도 보상대상 범위에 포함시켜, 평면적 범위의 경우 이 사건 재결 감정평가에서 기준으로 삼은 이 사건 지하시설물 폭의 양측으로 위...

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