Text
1. All of the plaintiffs' claims are dismissed.
2. The costs of lawsuit are assessed against the plaintiffs.
Reasons
1. Basic facts
(a) Business name and public notice - Business name: Incheon Urban Railroad Construction Project (E) - Project operator: Defendant - Public notice issued by the Ministry of Land, Transport and Maritime Affairs on April 12, 201, and the Ministry of Land, Transport and Maritime Affairs on June 20, 201;
B. The Central Land Tribunal’s ruling of expropriation on February 17, 2012 (hereinafter “instant adjudication”) - Land subject to use: The same shall be as indicated in the column for the “ underground segment of the land subject to use” in the attached Table 1 (hereinafter “each underground segment of the instant land”).
- Compensation: The term “compensation” in the same table is as indicated.
- Date of commencement: An appraisal corporation on March 19, 2012 - An appraisal corporation: An appraisal corporation in Samun and a third appraisal corporation;
C. The Central Land Tribunal’s ruling on May 25, 2012 - All appeals against the Plaintiffs’ adjudication on expropriation - An appraisal corporation: a dialogue appraisal corporation, a national appraisal corporation (based on recognition), a national appraisal corporation (based on recognition), a fact that there is no dispute, A’s 2, 3, and 7 evidence, and B’s evidence 2 (including each number), and the purport of the entire pleadings.
2. The parties' assertion
가. 원고들의 주장 이 사건 재결의 기초가 된 감정평가(이하 ‘이 사건 재결 감정평가’라 한다)는 인천도시철도(이하 ‘이 사건 지하시설물’이라 한다) 건설사업에 사용되는 이 사건 각 토지 지하부분에 대한 보상액을 산정함에 있어 토피심도에 21.963m를, 편입면적에 이 사건 지하시설물의 폭에 최소여유폭(양측 0.5m)을 합한 폭을 각 적용하였으나, 이 사건 지하시설물 주변에는 시설물 보호를 위한 록볼트[rock bolt, 터널 굴착 후 시급히 암반을 천공하여 그 속에 볼트를 삽입하고 너트를 죈 다음, 접착 등에 의해 터널의 지보(支保)로 사용하는 경우의 볼트] 시공이 예정되어 있으므로 그 시공 부분인 보호층 6m도 보상대상 범위에 포함시켜, 평면적 범위의 경우 이 사건 재결 감정평가에서 기준으로 삼은 이 사건 지하시설물 폭의 양측으로 위...