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(영문) 인천지방법원 2015.11.03 2015가단213413
채무부존재확인
Text

1. The Plaintiff’s obligation to pay insurance money to the Defendant in relation to a traffic accident stated in the separate sheet is KRW 8,000,000.

Reasons

The key issue of the instant case is the driver of B-vehicle damaged by the instant accident (hereinafter referred to as “victim”), and the Plaintiff is the insurer of C-vehicle which caused the instant accident.

The date of release of damaged vehicles was May 12, 2014, and KRW 16,500,000 was required to repair damaged vehicles due to the instant accident.

The plaintiff's automobile insurance clause provides that "where the cost of repairing a motor vehicle exceeds 20% of the value of the motor vehicle immediately before the accident, 15% of the cost of repairing a motor vehicle shall be paid."

The plaintiff asserts that there is a duty to pay KRW 2,475,00,00 for the repair cost due to the fluctuation in the market price of the damaged vehicle in accordance with the above terms and conditions, and the defendant asserts that the amount of KRW 9,290,000 should be recognized according to the estimate received by the defendant.

판 단 을 1호증의 각 기재 및 변론 전체의 취지에 의하면, 이 사건 사고로 인하여 피해차량의 우측 옆면이 광범위하게 파손된 사실, 피해차량의 후드(본네트), 앞휀더, 프런트페널, 오른쪽 앞문, 뒷문, 사이드스텝, 트렁크리드, 뒷휀더 등에 교환작업, 휠하우스, 사이드멤버, 대쉬패널, 필러, 루프, 플로어, 휠하우스, 패키지트레이 등에 판금작업을 한 사실이 인정되고, 피고의 의뢰로 피해차량의 상태를 감정한 교통사고감정연구소 차량기술사 D는, 피해차량의 피해부위가 주요골격을 이루는 부분으로 고장력 강판을 여러겹 겹쳐서 제작되었는데, 한번 손상이 발생하면 수리하여 복원을 하더라도 강판의 강성이 처음과 같이 유지되지 않아 충격흡수력이 떨어지고, 이러한 이유 등으로 중고차 시세가 하락한다는 소견을 밝혔다.

The fact that the damaged vehicle is damaged by the accident of this case because it does not exceed five months after the delivery of the damaged vehicle, and the repair cost of the damaged part is approximately the value of the vehicle.

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