logobeta
본 영문본은 리걸엔진의 AI 번역 엔진으로 번역되었습니다. 수정이 필요한 부분이 있는 경우 피드백 부탁드립니다.
텍스트 조절
arrow
arrow
(영문) 서울고등법원 2016.09.02 2015누51547
시정명령등 처분 취소청구의 소
Text

On June 23, 2015, the defendant issued a corrective order and imposed a penalty surcharge in attached Form 1 against the plaintiff on the plaintiff as a resolution B.

Reasons

1. Facts that there is no dispute over the details of the basic facts and dispositions (based on recognition), and the purport of the whole pleadings, including Gap 1, 2, 12, Eul 4-7, 12, witnesses C, and the whole pleadings;

A. The Plaintiff is a company that runs a franchise business related to convenience stores and is prescribed by Article 2 subparag. 1 of the former Monopoly Regulation and Fair Trade Act (amended by Act No. 10166, Mar. 22, 2010; hereinafter “Fair Trade Act”).

나. 시장의 특성과 현황 (1) VAN서비스 시장의 거래구조 ㈎ 부가가치통신망서비스(Value Added Network Service, 이하 ‘VAN서비스’라 한다.)란 부가가치통신망사업자(이하 ‘VAN사’라 한다.)가 신용카드사와 가맹점 간 통신망을 구축하여 신용카드 결제 및 정산과 관련한 업무를 대행해 주는 서비스이다.

㈏ VAN사는 신용카드사와 가맹점을 연결하는 통신망을 구축제공하여, 가맹점에서 발생하는 각종 결제요청을 신용카드사의 사전 검증조건에 따라 신용카드사에 전송하여 승인조회 결과를 수신한 후 가맹점에게 다시 그 결과를 전송한다.

In order for a credit card company and a franchise store to directly approve, it is necessary to install a credit card company and a communications meeting for each credit card company, and VN company reduces transaction costs by relaying transactions between all credit card companies and franchise stores.

In addition, VN will receive sales slips from franchise stores or deliver sales approval data to credit card companies, and receive cash receipts from cash receipt issuing stores and approve the issuance of cash receipts, and deliver them to the National Tax Service by combining the details of transactions.

(2) 국내 VAN서비스 시장의 경쟁구조 및 수익구조 ㈎ 2011. 12.말을 기준으로 국내 VAN서비스 시장에는 D 주식회사(이하 상호에서 ‘주식회사’ 기재는 생략한다.), 한국정보통신, 스마트로, KIS정보통신 등 13개의 VAN사가...

arrow