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(영문) 서울고등법원 2016.06.30 2014누7536
과징금납부명령등취소
Text

1. Of the instant lawsuit, the part concerning the order to pay penalty surcharges as indicated in attached Form 1 dated September 15, 2014 shall be dismissed.

2. The plaintiff.

Reasons

Basic Facts

The status of three companies, including the Plaintiff, etc., the Daelim Industry Co., Ltd., and Samsung C&T Co., Ltd. (hereinafter “Plaintiff, etc.”) constitute “business entity” under Article 2 subparag. 1 of the former Monopoly Regulation and Fair Trade Act (amended by Act No. 10166, Mar. 22, 2010; hereinafter “Fair Trade Act”) as those engaged in construction business.

Construction of bid fences for the construction of the vehicle base of the Gangnam High-speed Railroad (hereinafter referred to as the "construction of this case", and the bidding procedure is referred to as the "tender of this case") is a construction work for construction of tallying facilities, storage lines, other auxiliary facilities and the main vehicle base adjacent to the vehicle base for the maintenance and repair of high-speed rail vehicles to be operated in the Southern High-speed Railroad (hereinafter referred to as the "instant bidding").

The main contents of the instant construction are as follows.

공사명: 호남고속철도 차량기지 건설공사 발주처: 한국철도시설공단 공사위치: 광주광역시 광산구 산정동, 장수동 일원 입찰방법: 일괄입찰, 가중치 기준방식(설계점수50%, 가격점수50%) 공사추정금액: 318,424,000,000원(부가가치세 포함) 공사기간: 착공일로부터 40개월, 계속비 공사 설계기간 - 기본설계기간: 현장설명일로부터 5개월(150일) - 실시설계기간: 실시설계적격자로 통보받은 날부터 7개월(210일) 2009.10.8 입찰공고 ⇒ 2009.10.22 PQ심사마감 ⇒ 2009.11.3 현장설명회 ⇒ 2010.4.2. 입찰마감 ⇒ 2010.5.4 적격자결정 입찰 절차 이 사건 입찰은 설계시공 일괄입찰방식 ‘설계ㆍ시공 일괄입찰방식’은 일괄시공자가 설계와 시공을 모두 담당하는 방식으로 턴키(Turn-Key)계약 방식이라고도 하고, 발주자가 하나의 시공업자와 계약을 체결하며, 시공업자가 건설공사에 대한 재원조달, 토지구매, 설계와...

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