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(영문) 전주지방법원 2014.12.11 2014고단771
게임산업진흥에관한법률위반
Text

Defendants shall be punished by imprisonment for six months.

However, each of the above defendants is against the defendants for one year from the date this judgment became final and conclusive.

Reasons

Criminal facts

피고인들은 PC방 운영자인 D와 함께 인터넷 게임사이트인 한게임(www.hangame.com)에서 포커 게임 등의 게임머니가 현금으로 유통되고 있다는 사실에 착안하여 전주시 완산구 E에 있는 건물 2층 사무실에 13대의 PC와 여러 통신사의 인터넷 회선을 설치하고, 타인 명의로 수십여 개의 한게임 ID를 확보한 후, 컴퓨터 2-3대를 이용하여 ID 3개로 동시에 한 개의 포커게임방에 접속하고 리모트뷰 등 PC원격조정프로그램 등을 사용하여 3개의 패를 하나의 모니터 영상에 띄어놓은 다음, 사실은 피고인들이 3개의 ID로 동시에 게임을 하면서도 마치 3명의 다른 게임 이용자들이 게임을 하는 것처럼 가장하고 다른 게임이용자 2명과 함께 포커게임 등을 하는 등 사기 도박의 방법(일명 짱구방)을 통해 거액의 게임머니를 취득한 다음 그 게임머니를 전문 게임머니 환전상인 F에게 판매하기로 결의하였다.

1. On April 5, 2013, Defendant A, who connected to a game at the above second floor office, entered the game room at the same time, entered the game room, and acquired a game money by using unspecified game users and games, and transferred the game money to the said F, and D transferred it to the said F through a type game (one-time blood transfusion), and then withdrawn KRW 120,000 by using the post office cash card in the name of F, which was received from F.

In addition, from around that time to June 3, 2013, the Defendant sold all the game money equivalent to KRW 21,362,000 through 15 times as shown in the separate sheet of crime (A) in the same manner.

As a result, the defendant in collusion with D to exchange game money, which is a result of tangible or intangible acquisition through the use of game products.

2. Defendant B: (a) on May 19, 2013.

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