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(영문) 서울행정법원 2012.10.12 2012구합5183
손실보상지급금반환명령취소
Text

1. As to the Defendant:

A. The Plaintiff Hyundai Merchant Shipping Co., Ltd.: 1,083,684,00 won;

B. The plaintiff corporation.

Reasons

A. The Plaintiff filed a claim for compensation with the Minister of Land, Transport and Maritime Affairs, along with the calculation of the difference in the wages by ship (the average wages of both inside crew and foreign crew members of the instant vessel regardless of their class) based on the current status of employment of foreign crew members. The Minister of Land, Transport and Maritime Affairs calculated losses (if the wages of foreign crew members are lower than the wages of Korean crew members, due to the failure to employ two foreign crew members) based on eight number of foreign crew members stipulated in Article 3(2) and paid the instant compensation for losses to the Plaintiffs

5) 국토해양부장관이 작성한 2011년도 국가필수국제선박 지정 계획의 내용은 다음과 같다. 국가필수국제선박에 대한 손실보상 (손실보상의 기준) 지정국제선박과 필수선박에 승선하는 외국인 선원의 임금차액에 대한 손실을 보상 - 외국인 선원 승선제한(8명 6명)*에 따라 외국인 선원 대신 한국선원을 고용함으로써 발생하는 인건비의 손실을 보상 * 외국인 선원 수 : 지정국제선박(사관 1명, 부원 7명), 필수선박(부원 6명) 6) 국토해양부장관은 이 사건 감사 당시 감사원의 이 사건 손실보상금 지급 사유 및 경위에 대한 질문에 “현재 노사합의에 따라 운영 중인 지정선박은 외국인 선원을 선사별 총 정원(T/O)제로 운영하고 있기 때문에, 선사 측에서는 임금 부담이 증가하게 된다.”는 취지로 답변하였다.

7) Meanwhile, the Minister of Land, Transport and Maritime Affairs has not prepared the standards and scope of work on board of a foreign seafarer of an international ship under Article 5(2) of the International Ship Registration Act. [The fact that there is no dispute over the grounds for recognition, Gap's 2, 7, 18, Eul's 2, and the purport of the whole arguments and arguments

D. The contents of the relevant statutes, acknowledged facts, and the purport of the entire pleadings prior to the determination of 1 compensation for losses.

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