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(영문) 대전고등법원 (청주) 2021.01.20 2020누1545
자동차해체재활용업 등록 신청 반려 처분 취소청구
Text

The plaintiff's appeal is dismissed.

Expenses for appeal shall be borne by the plaintiff.

The purport of the claim and the purport of the appeal are the judgment of the first instance.

Reasons

1. The ground for appeal by the plaintiff citing the judgment of the court of first instance is not significantly different from the argument in the court of first instance, and it is acknowledged that the facts of first instance and the judgment are legitimate even if the evidence submitted to the court of first instance is added to the evidence additionally submitted to this court.

Therefore, the judgment of this court is identical to the reasoning of the judgment of the court of first instance, except for the dismissal or addition as follows. Thus, it is cited including summary language pursuant to Article 8(2) of the Administrative Litigation Act and the main text of Article 420 of the Civil Procedure Act.

The third and third sentence of the judgment of the first instance shall be " August 5, 2019" and " May 8, 2019."

제 1 심판결 문 6 쪽 하 6 행 끝에 아래 『』 내용을 추가한다.

[Judgment of the court below] The plaintiff did not examine the removal of the parts at the time of the disposition of this case.

주장하지만, 이 사건 처분 전에 실시된 민원조정 심의 위원회에서 심의위원들( 위원장 포함) 이 원고에게 2017년 경매 취득 후 2018 년 우기 시에 진입로 복개부분이 수해의 원인이 된 사실과 주민들이 철거를 요청한 사실에 관하여 알고 있는 지에 관하여 질문을 하기도 하였고( 을 제 7호 증), 배수로 복개 철거 민원 관련 검토보고( 을 제 12호 증) 가 허위로 작성된 것이라고 볼 만한 자료도 없는 바, 원고의 위 주장은 받아들이지 아니한다]』 제 1 심판결 문 6 쪽 하 5 행부터 7 쪽 하 3 행까지의 “2) 재량권 일탈 ㆍ 남용 주장에 대한 판단 중 다) 항 부분의 첫 번째 및 두 번째 문단” 을 아래 『』 와 같이 고쳐 쓴다.

Article 53(3) and (4) of the Automobile Management Act (hereinafter “Act”) delegates the standards for the registration of automobile dismantling business to the relevant municipal ordinance to ensure that the standards for the registration of automobile dismantling business may be prescribed by the municipal ordinance, the local characteristics of the relevant municipal ordinance, such as traffic, environmental pollution, surrounding conditions, may be considered.

The ordinance of this case requires "not to obstruct the entry of large vehicles", and there is no specific standard for it.

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