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(영문) 서울서부지방법원 2017.08.17 2017가단9551
채무부존재확인
Text

1. On December 20, 2016, around 18:20, 18:20 the driver’s license is c. the driver’s license is c. the driver’s license is 235 World Cup-ro, Mapo-gu, Seoul and 235

Reasons

1. (1) On December 20, 2016, E driving a D Bus (hereinafter “Plaintiff Bus”) around 18:20, around December 20, 2016, and driving it into a four-lane 235 lane in front of the Mapo-gu World Cup, Mapo-gu Agricultural and Fishery Products Market. (2) Defendant A driving a passenger car at the time (hereinafter “Defendant A”) along five-lanes of the above road, and driving it over four-lanes from the rear bank to the four-lane, and attempted to change the lane from the front bank of the Plaintiff bus, the Plaintiff’s front part of the bus to the lower bank (hereinafter “instant accident”), and the Plaintiff’s mutual aid agreement was concluded with respect to the Plaintiff bus, and the Plaintiff was not recorded as a mutual aid agreement between Defendant A and Defendant B, and the purport of Defendant A’s pleading at the time of the agreement between Plaintiff A and Defendant A’s pleading is without merit.

2. 위 인정사실에 의하면, 이 사건 사고는 피고 A의 차로변경상 주의의무 위반으로 발생한 것이고, 피고 승용차 전방에서 정상주행하던 원고 버스에 어떠한 과실이 있다고 보기 어려울 뿐만 아니라 원고 버스 운전자 E에게 원고 버스가 완전히 지나가기도 전에 피고 승용차가 차로에 진입할 것이라는 점까지 예측하고 사고를 방지하기 위한 조치를 취할 주의의무까지 있다고 할 수 없으며{피고들은 당시 원고 버스가 조향장치를 좌측으로 급격하게 꺽는 바람에 원고 버스 뒷부분이 피고 승용차 앞부분과 충돌하였다고 주장하나, 이는 이 사건 사고 정황이 촬영된 원고 버스 블랙박스 CD(갑 제3호증)의 영상에 배치되는 주장으로서 받아들이지 아니한다}, 당시 원고 버스에 특별히 구조상의 결함이나 기능상의 장해가 있었다고...

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