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(영문) 서울중앙지방법원 2010.07.06 2009가합123799
손해배상(기)
Text

1. Defendant B’s KRW 20 million and its amount from March 31, 2010 to July 6, 2010, respectively, to the Plaintiff.

Reasons

1. Basic facts

가. 원고는 여성콘텐츠를 서비스하는 여성섹션 ‘D’를 운영하고 결혼전문지 ‘E’을 발간하며 ‘F’를 주최하는 회사이고, 피고 B은 뮤직비디오와 각종 광고물을 제작하는 감독이며, 피고 C은 가수ㆍ모델 겸 탤런트로서 현재 방송ㆍ드라마 등에서 활동하고 있는 연예인이다.

나. 원고는 2008. 1. 5.부터 2008. 1. 6.까지 사이에 G에서 개최되는 ‘2008 F’(이하 ‘이 사건 F’라 한다)를 주최하면서 위 박람회에 대한 효율적인 홍보를 위하여 2007. 11. 2.경 TV 광고 홍보대행사인 주식회사 피알앤애드와 사이에 1억 5,000만 원으로 이 사건 F에 대한 광고물 제작 및 광고 대행을 내용으로 하는 광고대행계약을 체결하였고, 이 사건 F에 대한 홍보용 광고물 제작을 위하여 2007. 12. 1. 피고 B과 사이에 모델 출연료를 포함한 4,070만 원으로 ‘TVㆍRADIO 스팟 광고물 제작계약’(이하 ‘이 사건 계약’이라 한다)을 체결하였다.

C. Since then, Defendant B excluded Defendant C from the advertising model under the Plaintiff’s understanding for the production of CF film advertising materials under the instant contract. Defendant C, around 11:00 on December 2, 2007, intended to take pictures of CF advertising materials on the part of Defendant B’s operation located in Seoul H, but refused to take the pictures on the ground that the scope of the use of the advertising materials differs from the contents agreed in advance in relation to the scope of the use of the advertising materials.

Accordingly, Defendant C’s manager I agreed to later agree on the scope of use of video advertising materials between Defendant C and Defendant B, and took a film of CF images.

In order to prepare a regular contribution contract on December 12, 2007, the defendant B is the "video advertisements of this case" by the defendant C, the manager of the defendant C, and the "cF image advertisements" of this case.

It shows that the scope of use of video advertising materials is discussed, but Defendant B is not a prior agreement.

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