logobeta
본 영문본은 리걸엔진의 AI 번역 엔진으로 번역되었습니다. 수정이 필요한 부분이 있는 경우 피드백 부탁드립니다.
텍스트 조절
arrow
arrow
(영문) 서울중앙지방법원 2018.07.20 2017가합510947
손해배상(기)
Text

1. The Defendant: KRW 76,500,000, and the Plaintiff’s annual rate from December 27, 2016 to July 20, 2018.

Reasons

1. Basic facts

가. 피고의 특허권 1) 명칭: C 2) 출원일/ 등록일/ 등록번호: D/ E/ F 【청구항 1】 외통(1)의 내측에 내통(2)이 구비되어 이중구조를 형성하며, 상기 내통을 외통의 내측에 삽입하여 상기 외통의 바닥면과 상기 내통의 바닥면이 일정한 간격을 유지하여 보열공간(3)을 형성하고, 상기 보열공간과 연통되도록 상기 외통과 상기 내통 사이에 측면유로(4)가 형성된 이중조리용기에 있어서, 상기 외통(1)에 측면유로(4)와 연통되는 하나 또는 다수개의 배출공(5)이 형성되며, 상기 배출공(5)의 총 단면적이 1~25π㎟ 이고, 상기 보열공간(3)의 높이는 3~15mm , 부피는 7~15cl이며, 상기 배출공(5)의 직경은 2~6mm 인 것을 특징으로 하는 이중조리용기 3 청구범위

B. From May 2015, the Plaintiff supplied I and J products to H (hereinafter “H”) via G, Inc. (hereinafter “H”) and advertised and sold the instant products through home shopping advertisements and sales broadcasts.

C. On September 2, 2016, the Defendant sent to the Plaintiff a warning letter to the effect that the instant product infringes on the Defendant’s patent right, and that “The sales of the instant product constitutes an infringement on the Defendant’s patent right, and thus, constitutes an infringement upon the Defendant’s patent right, and immediately suspend the implementation schedule, and notify the Defendant’s agent of the implementation schedule by September 12, 2016, and, otherwise, if not, actively deal with the instant infringement, by means of a civil and criminal remedy method” (hereinafter “instant warning letter”).

H, after receiving the instant warning, failed to broadcast two or more home shopping advertisements and sales broadcasts for the instant product, which were planned between September 5, 2016 and October 17, 2016, and the Plaintiff’s assertion against the Defendant.

arrow