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(영문) 부산지방법원 2014.09.24 2011가합4615
손해배상(기)
Text

1. The Defendant (Counterclaim Plaintiff) paid KRW 40,690,643 to the Plaintiff (Counterclaim Defendant) and its related amount from March 24, 2011 to September 24, 2014.

Reasons

1. Basic facts

A. The Plaintiff is a party-related one) The Plaintiff is a two-boatd low-income type fishing vessel “C” and “D” (hereinafter collectively referred to as “each of the instant vessels”).

(2) On June 7, 2010, the Defendant is a person who has completed the registration of ownership transfer on June 16, 2010 for sale and purchase on June 7, 2010, and is engaged in fisheries under the trade name “E.” (2) The Defendant is a person who has repaired each of the instant vessels while engaging in the repair business of vessels under the trade name “F.”

나. 피고의 이 사건 각 선박 수리과정 1) 피고는 2008년경부터 매년 철망(鐵網) 이후 정기적으로 이 사건 각 선박 기관의 점검ㆍ수리를 담당하고 있었다. 피고는 2009. 6.경 D의 기관을 발출(拔出)하여 수리한 후 다시 거치하는 과정에서 기존의 초크피스 금형 등의 접촉면에 부으면 굳으면서 제품의 접촉면을 메우고 수평을 유지시키는 데 쓰이는 액체 형태의 물질 를 제거하고 초크라이너 chock liner, 금형 등의 수평을 맞추는 데 주로 이용되는 ‘ㄷ’자 모양의 금속조각 습합작업 금형제품끼리 접촉면을 맞추는 작업 을 통하여 기관의 수평을 맞추고 기관 센터링 작업을 하였다. 2) 이 사건 각 선박이 2010. 6. 초순경 철망한 후 기관검사를 한 결과 D의 메인 베어링 하우징 베드(main bearing housing bed) 5, 6번에 크랙(crack, 갈라진 틈)이 발생한 것이 확인되어, ‘G’이 위 각 크랙을 특수용접하였다.

The Defendant completed the regular repair of each vessel of this case, and around July 26, 2010, D’s agency, including D’s ludice, re-explosive work, completed the engine monitoring work, and C’s agency also repaired.

(B) However, on July 31, 2010, there was a problem such as an increase in the exhaust temperature as a result of D's trial operation on July 31, 2010, and the Defendant raised the possibility of a defect in screen dust.

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